الجمعة 19 أبريل 2024
رئيس مجلس الإدارة
هبة صادق
رئيس التحرير
أيمن عبد المجيد

شباب مواقع التواصل: عايزين نجيب أصحابنا ونتسحر معاك يا ريس

شباب مواقع التواصل:  عايزين نجيب أصحابنا ونتسحر معاك يا ريس
شباب مواقع التواصل: عايزين نجيب أصحابنا ونتسحر معاك يا ريس




تصدر إفطار الرئيس عبدالفتاح السيسى أمس الأول مع مجموعة من المواطنين بلغ عددهم 28 اهتمام رواد مواقع التواصل الاجتماعي، وعلق البعض على طريقة استقباله لعدد من المواطنين من مختلف محافظات مصر على مائدة إفطاره فى مقره الخاص والتى تدل على تواضعه الجم ورغبته فى التواصل الحقيقى مع المواطنين العاديين عن قرب دون وسيط، حيث قالت إحدى ناشطات الفيس بوك على حسابها الشخصى تعليقًا على الصور التى حرص المواطنون على التقاطها مع الرئيس بعد الإفطار: «أحلى صور تذكارية.. طب أجيب أصحابى ونيجى على السحور احنا طيب يا سيسي؟ احنا أصلا أمن مركزى جاهز».
وقال أحد رواد مواقع التواصل على حسابه على تويتر: «بجد مشهد حلو أنك تلاقى رئيس بلدك عازم ناس عادية على الفطار وبيستقبلهم بنفسه بضحكة حلوة لا وفى مكان إقامته كمان وياريت محدش يقول إشمعنا دول اللى عزمهم السيسى واحنا متعزمناش ليه وجو النفسنة ده خلوا بالكم إحنا 90 مليون استحالة يعزم كل العدد الضخم ده المبدأ نفسه يكفى.. السيسى رجل أفعال .. تحيا مصر بيك يا ريس».
 وقال آخر على موقع فيس بوك: «عجبنى أوى السيسى وهو بيسلم على ست كبيرة زى والدته بحميمية المشهد ده عمرنا ما شفناه مع رئيس دولة قبل كده والسيسى بيثبت أنه رئيس مختلف فى كل حاجة وليه رؤية وهيعبر بينا لبر الأمان».