الخميس 28 مارس 2024
رئيس مجلس الإدارة
هبة صادق
رئيس التحرير
احمد باشا

دينا تلتهم كعكة الحفلات والأفراح

دينا تلتهم كعكة الحفلات والأفراح
دينا تلتهم كعكة الحفلات والأفراح




«مصائب قوم عند قوم فوائد» هذا المثل ينطبق الآن على أحوال الرقص الشرقى فى مصر ففى الوقت الذى توفيت فيه الراقصة غزل وبعدها بأيام قررت الراقصة برديس اعتزال الرقص الشرقى حزنا على الأولى زاد طلب الراقصة دينا للحفلات والأفراح خاصة أن موسم الصيف يعتبر موسمًا لهن وهناك تعاقدات كانت الراقصتين متعاقدات عليهم مما جعل متعهدى الحفلات إجراء مفاوضات مع دينا لتحيى هى هذه الحفلات والأفراح.
معروف أن الراقصة برديس أعلنت مؤخرا عبر صفحتها على موقع التواصل الاجتماعى الفيس بوك اعتزالها الرقص الشرقى وتفرغها للأسرة وكتبت برديس قائلة: لكل حبايبى وإخواتى وأصحابى اللى بيحبولى الخير أحب أقولكم أنا اعتزلت الرقص الشرقى تماما وقرار لا رجعة فيه».
وأضافت قائلة: بجد أد إيه الإنسان لسان فى ثانية عند ربنا وأنا كنت على علم بكده بس بجد الواحد كان فى غفلة قسما بالله إن أول مرة أفقد حد كنت بشوفه قدام عينى من نفس المجال والله العظيم من يوم سماعى الخبر وأنا مدمرة وعدم حضورى الجنازة والله العظيم كنت خارج مصر بس الله يرحمها وقطع لسان أى حد يجيب سيرتها».
وواصلت: «محدش عالم بظروف حد إلا ربنا فالحمد لله ده قرارى بجد وعلى فكره أنا مش لبسه الحجاب أنا عايشه حياتى بالتزام وعايشه سنى اللى بيضيع منى فى مجال كله ياله نفسى وربنا يدينى الخير ويدينى الذرية الصالحة وأنا مش مسئولة عن أى صفحة تنزل صور ببدل أو أى فيديوهات أو أى كليب نزل أو هينزل دى حاجات قديمة أنا صفحتى دى الشخصية، وأنتو كلكو أصحابى وبحبكم. ربنا يحسّن خاتمتنا وموت الغفلة ويهدينا جميعا».